پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227344
دعواي زناشويي را با اين راهکارها به راحتي مديريت کنيد
تاریخ انتشار : 1395/09/30 17:36:08
نمایش : 1037
دعوا مى تواند بطور ذهنى و هيجانى تخيله کننده باشد. ممکن است شما در ساعات و يا روزهاى پس از درگيرى هاى شديد، حساس شويد. اين مهم است که بتوانيد درگيرى را ترميم کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هر زن و شوهرى دعوا مي‌کنند و اين طبيعى است. درگيرى سالم در ازدواج مى‌تواند پيوند زناشوئى را تقويت کند. از سوى ديگر درگيرى ناسالم مى تواند به ازدواج صدمه بزند.
هنگامي‌که زوج ها از طنز طعنه آميز، از يکديگر انتقاد مى کنند و در حل و فصل مشاجره به شيوه اى بالغانه و آرام شکست مى خورند؛ آنها شروع به ساختن ديوارى بين خود و همسرشان مى کنند. هر يک از آنها خودشان را پشت ديوار مربوط به خود قائم مى کنند تا طرف مقابل او نتواند به او صدمه و ضربه بزند. اين نوع از درگيرى يک ازدواج را ويران مى کند.

 

به عبارتى ديگر، درگيرى سالم به دنبال درک کردن همسر خود و حل و فصل مسائل راهى است که هر کدام به هم احترام مىگذارند. درک کنيد که درگيرى سالم به معناى تعارض صرف نيست. روزهايى خواهد بود که شما و همسرتان توپ آتش شليک مى کنيد، اما اين به اين معنا نيست که در زندگى مشترک شکست خورده ايد.

 

نه تنها درگيرى سالم در تمام زوج ها وجود دارد بلکه براي يک عمر زندگى عاشقانه با همسرتان ضرورى و حياتى است.

 

اين پنج روش شما را در مورد اينکه چطور عادلانه مبارزه کنيد، راهنمايى مى کند؛

 

تنفس کنيد
قدرت خودکنترلى را دست کم نگيريد. به زمانى که شروع به عصبانى شدن مى کنيد فکر کنيد، آيا به اين علت است که کسي شما را در ترافيک معطل کرده يا همسرتان لباسهاى زير کثيفش را براى پنجمين بار در اين هفته روى زمين رها کرده؟! فشار خون شما افزايش مى يابد، شما احساس مى کنيد عضلات شما شروع به تنش مى کند و صداى شما بالا مي رود. همه چيز در بدن شما شروع به دفاع کردن از شما مى کند و شما به همسرتان دربارۀ رابطه نفرت انگيز تان مشاجره مي کنيد. شما فکر مي کنيد که اگر عصبانى هستيد، نبايد اجازه بدهيد که در درونتان بماند، درسته؟! اشتباه است!

 

در اوج عصبانيت، شما بايد يک گام به عقب برگرديد و نفس عميق بکشيد، خود را از موقعيت يا بطور فيزيکى و يا ذهنى دور کنيد، هنگاميکه که از عصبانيت داغ کرده ايد ممکن است کلماتى بگوييد که بعداً افسوس بخوريد. به خودتان زمان بدهيد تا کمى آرام شويد. چند ساعتى بعد؛ ارزيابى وضعيت و در نظر داشتن آن عاقلانه ترين راه براى رسيدگى به وضعيت است.

 

مراقب کلماتت باش
کلمات مضرترين سلاح هستند. همانطور که در قسمت اول اشاره کرديم، در لحظاتى که حسابى داغ کرده ايم ممکن است حرفى بزنيم که بعداً افسوس بخوريم، در زندگي مشترک حتي ممکن است، يک همسر در وسط دعوا همسرش را به طلاق تهديد کند، وقتى شما حرفى مي زنيد نمى توانيد آنرا پس بگيريد، علاوه بر اين همسر شما ممکن است هميشه حرفاى آزاردهنده شما را به ياد بياورد که اين ممکن است به اعتماد و امنيت رابطه شما و همسرتان زيان و آسيب بزند. رضايت آنى به يک عمر درد نمى ارزد.

 

علت دعواي زن و شوهر
درگيرى سالم براي يک عمر زندگى عاشقانه با همسر ضرورى و حياتى است‎.

 

آسيب را جبران کنيد
اگر زوجى در اواسط يک دعواى تمام نشدنى قرار دارند، اگر آنرا ادامه بدهند به گردابى غرق شونده، فرو خواهند رفت. لازم است براي جبران آسيب تلاشي انجام شود.

 

تلاش براى تعمير زمانى لازم است که يکى از زوجين متوجه درگيرى و دعواى مخرب شود و انرا به سمت دعواى سالم هدايت کند.

 

معذرت خواهى يکى از اين تلاش هاى تعميرى متداول است. تلاش هاى خلاقانه اي هم وجود دارد مانند استفاده از طنز ظريف، تسليم خواسته يا آرزوى يکديگر شدن، توقف موقت بحث و تعيين زمان براى برگشت و ادامه بحث زمانيکه هر دو آرام شدند.

 

با هم سازش کنيد
زمانيکه زوج ها با هم دعوا مى کنند، به ندرت درباره موضوعى که ناراحتشان کرده صحبت مى کنند، چيزى که زير اين نقاب دعوا پنهان شده هسته اصلى و موضوع دعواست.

 

همسري ممکن است در خيلى مواقع احساس بى حرمتى کند، مثل زمانى که بدون اطلاع او تصميم گيرى هاى مالى انجام مى شود و يا زمانى که که اکثر کارهاى اصلى خانه بر روى شانه يک همسر قرار مى گيرد، مسئله پول يا کار نيست، مسئله احترام است.

 

در واقع بايد بفهميد، چه چيز واقعا شما را آزار مى دهد؟! (روانشناس خانواده در اين مورد مي تواند به شما کمک کند تا احساسات و افکار ناراحت کننده يکديگر را پيدا کنيد)

 

پس از شناسايي مسئله اصلى، بهم زمان بدهيد تا با هم سازش کنيد. يک راه حل اينست که يک سبد کنار اتاق براى لباس هاى کثيف قرار دهيد، جلسات ماهانه براى بودجه خانه داشته باشيد، يا کارهاى منزل را به هر نفر اختصاص دهيد.

 

ترميم کنيد
دعوا مى تواند بطور ذهنى و هيجانى تخيله کننده باشد. ممکن است شما در ساعات و يا روزهاى پس از درگيرى هاى شديد، حساس شويد. اين مهمه که بتوانيد درگيرى را ترميم کنيد.

 

هيچ چيز بطور خودکار به حالت عادى بر نمى گردد. يک دوره تنظيم مجدد به دنبال آن است. مشغول فعاليت هاى آرام شويد. به پياده روى برويد، حمام اب گرم بگيريد، و يا کارى که ذهن شما را شفاف و احساسات شما را تنظيم مى کند، انجام دهيد. مطمئن بشويد که همسرتان متوجه شده که شما ديگر عصبانى نيستيد، اما به مقدارى زمان نياز داريد.

 

دعوا و درگيرى با همسرتان شوخى و سرگرمى نيست، به ياد داشتن اين پنج راهنمايى به هر دوى شما ياد خواهد داد که چطور کمتر و يا منصفانه بر سر اختلافات دعوا کنيد.


منبع:افکار

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html